domingo, 19 de abril de 2015




If you wanna learn how to make this (soooo delicious) cookies, just wacth the post!


For the mass of cookies you'll need:
-250g flour
-125g powdered sugar
-125g butter
-1 egg
-Enought butter & flour

Turn on the oven to 180ºC. Grease the cooking tray with butter and put tracing paper. If you do not have the paper, just grease with butter and flour.
Mix the flour, sugar, egg and butter. WARNING: you have to knead by hand, put flour to where you have to knead the mass, for not cling to.


With a cross-mass, make the hearts and distribute them across the cooking tray.


Leads to the oven for 15 minutes.


To cover:
-1 egg white
-200g powdered sugar
-2 or 3 lemon drops
-A little of red dye

Mix the egg white, sugar, lemon drops and the red dye. 
In half of cookies, draw hearts with coverage. Keep the other half of cookies. (:


For the filling:
-1dl sour cream
-200g cooking chocolate

Place the sour cream in a pan. When the sour cream begin to boil, place the chocolate and stir. Covers the other cookies, and overlaps the halves with the coverage.

As you can tell, this cookies are super easy to make, and easier to eat, however, if you have any doubts, contact me!
I hope you try this cookies at home (you won't regret!!), and if you do, take a picture & identify me on your instagrams @blueberrydreams_d

18 comentários:

  1. Ficaram tão giras! E com ótimo aspeto *.*

    r: Sim, também acredito
    Beijinhos*

    ResponderEliminar
  2. Ficaram com tão bom aspeto !
    Xoxo,

    http://atwednesdaysiwearpink.blogspot.pt

    ResponderEliminar
  3. As bolachas ficaram super amorosas!
    Vou experimentar :)

    Beijinhos
    Bruna, HAVE AN OPEN HEART

    ResponderEliminar
  4. Hi! I like your blog so I nominated you for the Liebster award!
    http://lyinyou.blogspot.com/

    ResponderEliminar
  5. Que lindas! E que excelente aspecto!
    beijinhos
    http://direitoporlinhastortas-id.blogspot.pt/

    ResponderEliminar
  6. Têm um otimo aspeto!! Tenho de experimentar!
    Eu compreendo, eu a semana passada nomeei-te para uma que secalhar é mais o teu género e o tempo limite está quase a acabar :P
    Espreita! http://try-to-be-a-rainbow-in-someones-cloud.blogspot.pt/2015/04/tag-thats-true.html
    Beijinhos

    ResponderEliminar
  7. OMG adoro, estou tão babada a olhar para elas.
    xx
    Blog: adonadasushi.blogspot.pt
    Nova página: facebook.com/blogdadonadasushi

    ResponderEliminar
  8. Aiii que fofas , adorei !
    Beijinho ♥

    www.somethingwithsa-ra.blogspot.pt

    ResponderEliminar
  9. Olá linda!
    Obrigada pela visita * Estou a seguir-te * beijinho :)

    ResponderEliminar
  10. Mas que bom aspecto :D

    Beijinho
    http://dcidadedopecado.blogspot.pt/

    ResponderEliminar
  11. Que deliciaaaaaaaaaaaaa!!!

    Muito obrigado, querida! Espero mesmo que vocês gostem e que apreciem tanto quanto eu! Não vos quero desiludir :D

    InstagramFacebook Oficial PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    ResponderEliminar
  12. Esses cookies fizeram o meu dia,como são lindos,e realmente parecem muito simples para se fazer,adorei,beijos.

    Cake Interruptted

    ResponderEliminar
  13. Antes de falar do post em si, tenho a dizer que adorei a qualidade das fotografias, e que fome me deu! <3
    Eu não tenho muito jeito para cozinhar, mas tenho interesse em aprender a fazer doces e assim (cupcakes, natas, cookies e assim) e ver este tutorial aumentou a minha vontade. Ficaram lindas, ótima receita! *o*

    fume,
    Sleepy Deer

    ResponderEliminar
  14. Tão bonitos esses bolinhos. E que aspecto apetitoso :) Obrigada por o comentário! Sim foste a seguidora 100 <3 Obrigada!!! Beijinhos, tb vou seguir-te ;)

    ResponderEliminar
  15. Biscoitinhos gostosos e lindos demais, adorei!!
    Bjos e boa semana,
    http://www.dmulheres.com.br/

    ResponderEliminar
  16. wow the Cookies look so amazing
    thanks for this recipe <3

    hope you too visit my Blog <3
    AMELY ROSE

    ResponderEliminar
  17. looks so sweet!!!
    http://dimplekhadi.blogspot.com/

    ResponderEliminar

Hi, thank you so much for your comments and opinions, I appreciate them all! ♡
ℓσvє yσυ